Mezi českými motorkáři roste zájem o elektrické motocykly. Loni si motoristé koupili 1584 těchto strojů, což je meziročně o 30 procent více. V současnosti je v Česku přes 5000 elektrických motocyklů. V posledních pěti letech zájem výrazně roste každoročně. Informovalo o tom dnes Centrum dopravního výzkumu (CDV). Celkově v Česku jezdí přes 1,2 milionu vozidel kategorie L, kam patří především motocykly. Největší zájem je podle statistik o elektrické skútry. Jejich výhodou je podle CDV finanční dostupnost, nízké provozní náklady a nulové emise.
Nejvíce zastoupenou značkou mezi bateriovými motocykly je Hecht s podílem 19 procent. S desetiprocentním podílem následuje Akumoto a osm procent má značka Torrot. V případě elektrických motocyklů zatím nejsou významně zastoupeny tradiční značky, například u BMW je evidováno 26 prodejů, Piaggio má 14 a pouze čtyři u značky Harley-Davidson.
„Osobně očekávám, že o elektrické motocykly bude i nadále zájem, stále však čekáme na ty tradiční značky, jako jsou Honda, Yamaha, KTM, Suzuki a podobně. Jakmile do tohoto segmentu vstoupí tyto značky, dá se očekávat významný progres. Zatím v registru buď nejsou vůbec, případně jen v jednotkách kusů,“ upozornil Lukáš Kadula z CDV (Centrum dopravního výzkumu).
CDV také upozornilo na vývoj zájmu o elektrické motocykly v předchozím desetiletí. Po prvotním růstu registrací těchto strojů v ČR nastal v roce 2012 obrat a v následujících letech zájem o elektrické motocykly klesal až na 84 zaregistrovaných strojů v roce 2015. „Některé společnosti se tehdy od motocyklů přesunuly k elektrokolům,“ podotkl ředitel CDV Jindřich Frič. Od roku 2016 však zájem začal strmě růst.
V posledních letech stoupá také zájem o elektromobily. Počet registrovaných osobních elektromobilů v Česku se loni zvýšil o téměř 90 procent na 7103 vozů. Spolu s plug-in hybridy tak bylo v tuzemsku téměř 10.000 aut s externím dobíjením. Počet všech osobních aut na českých silnicích se loni zvýšil na 6,13 milionu.
Zdroj: ČTK